Welcome to InstantPot.nl, the Official Homepage of Instant Pot & Instant Brands in The Benelux

This webshop is part of Kenners bv. As the official distributor of Instant Brands in the Netherlands, we are committed to delivering innovative cooking solutions that transform your kitchen experience.

In the heart of Kenners lies a vibrant community of culinary enthusiasts who share a passion for transforming the way we cook. We are not just purveyors of quality kitchen appliances - we strive to empower every household in the Netherlands with the knowledge and tools to create culinary masterpieces with ease and efficiency. Our focus on outstanding brands like Instant Pot and culinary techniques, such as sous-vide, embodies our motto: 'knowledge makes the difference'.

Explore the marvels of the Instant Pot, a revolutionary multicooker that combines the functionality of up to 11 kitchen appliances into one compact yet powerful unit. This game-changer in modern cooking technology simplifies meal preparation, making it a joy rather than a task. Experience faster, healthier, and more efficient cooking with Instant Pot, the perfect companion for your culinary adventure.

But our offerings extend beyond exceptional multicookers. At Kenners, we are dedicated to enhancing your Instant Pot experience by providing a comprehensive range of Instant Pot accessories, each designed to further simplify and diversify your cooking. From steam racks to yogurt sets, our extensive collection of accessories will make every meal an exciting culinary experiment.

Join the growing Instant Pot community in the Netherlands today and experience the difference with Kenners. Step into a world of hassle-free, enjoyable cooking, one pot at a time!

Verkeerde keuze gemaakt of reparatie nodig?

Geen probleem, we gaan het zo snel mogelijk voor je oplossen. De snelste methode is om het zelf aan te melden. Geen ellenlang formulier, met vragen om informatie die we allang hebben, om je te ontmoedigen, maar een simpel formulier en de belofte dat we het supersnel zullen oplossen. Vul hieronder tenminste de verplichte velden. Je e-mailadres is niet verplicht want we sturen de bevestiging altijd automatisch naar het adres dat is opgegeven in de bestelling. Als dit adres niet meer beschikbaar is dan kun je dat aangeven bij "Klachtomschrijving / informatie". Voor de snelste afhandeling van je retour of reparatie raden we je aan om onze retourvoorwaarden goed door te lezen en de instructies op te volgen.

Let op: stuur nooit iets retour voor je een retournummer (via e-mail met in het onderwerp "Akkoord voor retour") van ons hebt ontvangen! 

Zelf je retour aanmelden (snelste methode)

Je hebt geen account nodig om een retour of reparatie aan te melden!
Bekijk de afbeeldingen voor hulp bij de stappen.

  1. Klik rechts bovenin deze pagina op "ACCOUNT"
  2. Vul je ordernummer of e-mailadres in.
  3. Druk op Enter of klik op het pijltje

  1. Er wordt een e-mail verzonden naar je e-mailadres. Open deze mail
  2. Klik op de link voor het ordernummer of om al je bestellingen te bekijken.
  3. Open eventueel de juiste bestelling door onder ID# te klikken.
  4. Op de pagina met de bestelgegevens klik je op:
  5. Selecteer een retourreden. Let op: het is van belang dat je hier de juiste keuze maakt om vertraging te voorkomen. Kies niet voor herroeping als het om een defect of garantie gaat, en vice versa. Hierdoor kunnen onze medewerkers sneller de juiste instructies sturen.
  6. Selecteer één of meerdere producten die je wilt retourneren / opsturen voor garantie.
  7. Selecteer het aantal dat je gaat retourneren.
  8. Selecteer de reden van je retour. 
    Een reden opgeven is niet verplicht maar helpt onze medewerkers om je sneller en effectiever van dienst te zijn.
  9. Druk op "Retouraanvraag".
  10. Je aanvraag wordt naar ons verzonden en we kmen er zo snel mogelijk op terug.
    Let op: momenteel krijg je een foutmelding (404) maar je aanvraag wordt wel verstuurd. We werken aan een oplossing voor dit probleem.

Wat gebeurd er na mijn aanmelding?

We nemen je aanvraag zo snel mogelijk in behandeling. Wanneer je de aanvraag binnen 14 dagen na ontvangst bij ons is ontvangen, zullen we je e-mail sturen dat je aanvraag "akkoord voor retour" is met je retouraanvraagnummer en retourinstructies. Je kunt daarna zelf je pakketje versturen via een pakketpunt van een vervoerder naar keuze bij jou in de buurt. Lees hier meer over vergoeding van de zendkosten.

Let op: stuur nooit iets retour voor je een retournummer (via e-mail met in het onderwerp "Akkoord voor retour") van ons hebt ontvangen!

Volledige informatie voor een sneller antwoord

Voor een snelle afhandeling van je verzoek is het belangrijk dat we de volgende informatie van je ontvangen:

  • Wat is je order- / factuurnummer? Deze vind je in de orderbevestigingsmail en rechts bovenin de factuur die je van ons hebt ontvangen.
     
  • Welke producten wil je retourneren? Wanneer je één product wilt retourneren uit een bestelling met meerdere, zorg dan dat het duidelijk is om welk product het precies gaat.
     
  • Waarom wil je retourneren? Dit is niet verplicht maar soms kunnen we met wat hulp en informatie aanvankelijke teleurstelling alsnog omdraaien in tevredenheid.
     
  • In geval van een reparatie: geef een duidelijke omschrijving van de klacht. Met een goede klachtomschrijving kunnen we sneller de reparatie voor je in gang zetten. Regelmatig wordt hierdoor ook duidelijk wat het probleem veroorzaakt en kunnen we het wellicht direct oplossen.

Profiteer van een Kenners account!

Klik hier om een account te registreren voor de volgende voordelen:

  • Voortaan sneller je bestellingen en retouren regelen in al onze shops.
  • Snellere en efficientere toegang hebt tot onze klantenservice.
  • Altijd toegang tot al je bestelgegevens en facturen.
  • Korting sparen in alle webwinkels van Kenners.

RMA formulier invullen